Priser inkl. moms

Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Åldersgräns
Du kan handla i vår webshop om du har fyllt 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans medgivande.

Priser
Alla priser i webshopen är inklusive 25 % moms och i svenska kronor. Vi förbehåller oss rätten till prisändring orsakade av valutakursändringar, prisändringer hos våra leverantörer, ändrad moms eller andra omständigheter som vi inte kan råda över. Fraktkostnad tillkommer, vi debiterar inga expeditionskostnader.


Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med oss. OBS! får du ingen orderbekräftelse hör av dig till oss så vi får kolla upp din beställning.

Betalningsvillkor
I kassan väljer du vilket betalningsalternativ du föredrar. Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Kort
Kostnad 0 kr.

Du kan betala med VISA eller MasterCard. Ingen kortavgift tillkommer. Det är naturligtvis viktigt att du känner dig säker när du handlar på nätet. De flesta banker har därför infört en speciell kod för köp via Internet. För MasterCard heter den MasterCard SercureCode och för VISA heter den Verified by VISA. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Förskottsbetalning
Kostnad 0 kr.

Vid förskottsbetalning sätter du in pengarna till bankgiro 5723-5822. Ange namn och ordernummer. Det tar i regel 1-2 bankdagar innan vi ser beloppet på vårt konto och då skickar vi varan till dig. 

Faktura

1. Klarna Konto/Delbetalning 
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.


• Få alltid varan innan du betalar
• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
• Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
• En aviavgift, oavsett antalet köp
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5 % och effektiv ränta från 26,99 % vid köp om 10.000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1.000 kr, ca 16,50 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.) När du väljer Klarna konto tar vi ut en expeditionsavgift på 35 kr.

2. Klarna Faktura
Handla nu - betala 14 dagar efter leveransdag!
Du får fakturan skickad till din mailadress som du uppger.
Faktura Privatperson
Vi samarbetar med Klarna AB (tidigare Kreditor). För att handla mot faktura behöver vi ditt personnummer. Förutsättning för privatpersoner att få handla mot faktura är att du är över 18 år, har svenskt personnummer och inte har några betalningsanmärkningar. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker. Adressen du anger måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. OBS! Fakturan bifogas tillsammans med dina produkter. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad + referensräntan. När du väljer att betala mot faktura tar vi ut en expeditionsavgift på 38 kr. För paket som kommer tillbaka utan att blivit uthämtade så fakturerar vi våra frakt & hanteringskostnader. Vi överlåter alla fakturor till Klarna AB.

Kvitto
Kom ihåg att ditt kvitto är en värdehandling och krävs för garanti och bytesrätt.

Leveransvillkor
Vi levererar normalt inom 2 dagar om varan finns i vårt lager. Vissa varor har 2-10 dagars leveranstid och det ser du i så fall vid köp. Ifall varan är tillfälligt slut i vårt lager är leveranstiden ca 2-4 veckor efter beställningsdatum.Vi hör alltid av oss till dig om leveranstiden blir längre än vad som uppges vid köp.
Leveranstid för specialuppsydda plagg är 4-6 veckor.

Leveranssätt
Schenker
Levereras till Schenkers utlämningsställe närmast dig. Du kan spåra din försändelse på Schenkers hemsida med unikt kollinummer. Du får antingen SMS eller e-postavisering när paketet kan hämtas ut. Kostnaden ser du i kassan när du gör din beställning. Beställda varor som inte blir utlösta debiteras med frakt, returfrakt och expeditionsavgift. Följande fraktpriser gäller:

Brevpost
Lätta varor skickas med post.

Slutsålda varor/Förseningar
Vi håller ett begränsat lager av samtliga produkter, men normalt sett har våra leverantörer alla varor på lager så att vi kan leverera inom 2-4 veckor. Skulle det inträffa att någon vara tillfälligt tar slut, så kontaktar vi dig snarast per telefon eller epost och meddelar dig ett nytt leveransdatum. Du kan då självklart välja att ångra köpet. Vi reserverar oss för att varor kan ta helt slut hos våra leverantörer.

Ångerrätt/Retur av varor
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela oss detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar och ”taggar” ska sitta kvar! Ångerrätten gäller inte vid specialbeställda varor, trikåer och inte heller REA-varor. Returnera varorna tillsammans med fakturan/följesedel eller en kopia av den. Observera att du själv får stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Bytesrätt
Du har rätt att byta en vara inom 14 dagar. För bytesrätt gäller följande:
- varan är oanvänd och felfri
- Originalförpackning och märkning (”taggar” på dräkten) är oskadda
- Kvittot, fakturan eller följesedeln finns med, och ange vad du vill byta till.
OBS! För reavaror och specialerbjudanden gäller inte bytesrätten, ej heller för trikåer.
Meddela oss gärna per via epost vad du ska returnera, och vad du vill byta till innan du skickar tillbaka varan. Om bytet beror på felexpediering står vi för transportkostnaden, i annat fall står du för den totala leveranskostnaden.
Bifoga följesedel eller kvitto och ange vad du vill byta till och skicka till:

Prima Salto
Hallersrudsvägen 30
663 42 Hammarö 

Reklamationer
Om du skulle få en vara som har ett tillverkningsfel, ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Vid eventuella anmärkningar på produktens kvalitet kontakta oss via telefon/epost senast inom 14 dagar efter att du har mottagit varan för instruktion hur varan skall returneras.

Outlösta leveranser
Om du inte löser ut en leverans som du har beställt debiterar vi dig returavgiften på 125:- inklusive moms